Home > rubrik > Fix Deh! Berikut 9 Hal yang Paling Dirindukan Semasa Sekolah. Kamu Nomor Berapa?
instagram @maulidasukma98

Fix Deh! Berikut 9 Hal yang Paling Dirindukan Semasa Sekolah. Kamu Nomor Berapa?

Instagram @nengsiti26

besoksenin.co – Warna-warni kehidupan semasa sekolah memang asik untuk diperbincangkan. Apalagi masa putih abu-abu dimana kamu mengukir kenangan manis dengan mantan. Masa yang kamu lewatkan dengan teman seperjuanganmu membuat kamu mengingat kembali apa yang pernah kamu lakukan dulu sewaktu bersekolah. Indah bukan? Hmm cukup dibayangkan saja ya! Jangan bawa perasaan, karena kenangan manis dengan mantanmu gak akan pernah kembali.

Nah, berikut ini adalah 9 hal yang paling dirindukan semasa sekolah!

1. Solidaritas satu kelas adalah bukti kekompakan untuk tidak mengingatkan tugas yang pernah diberikan oleh guru.

Pak guru : ‘’Anak-anak ada tugas tidak?’’
Murid : ‘’Tidak ada pak!’’ *jawab kompak*

Ketika diantara kalian yang masih belum mengerjakan tugas, biasanya sih sepakat untuk tidak mengingatkan ada tugas ke guru yang bersangkutan. Kalau gurunya sudah tua ataupun banyak ngajar kelas bisa saja beliau lupa, tapi kalo gurunya masih muda kalian siap-siap dihukum satu kelas. Lebih baik mana, panas terkena terik sinar matahari gara-gara dihukum lari keliling lapangan basket atau panas melihat gebetan jalan bareng pacarnya?

2. Sensasi belajar dengan guru killer

Belajar dengan gurur killer via pexels

Biasanya guru killer semasa sekolah itu menjadi hal yang paling ditakutkan, mungkin karena sikapnya yang tegas, ataupun cara beliau mengajar. Tetapi ketika sudah lulus justru guru killer adalah guru yang paling dirindukan.

‘’Anak-anak besok jam 7 pagi tugasnya harus sudah ada dimeja Ibu,
Kalau tidak terpaksa Ibu kasih nilai C’’

3. Kelihatannya sih lagi sibuk baca buku, padahal lagi sibuk ngemil dikelas.

Karena melupakan mantan pun membutuhkan nutrisi. Apalagi masa sekolah masa dimana waktu terkuras habis untuk belajar dan mengerjakan tugas. Tidak jarang kamu yang selalu merasa lapar setiap waktu, akhirnya sering diam-diam bawa makanan dan sibuk ngemil sambil ditutupi buku karena takut ketauan guru. Hayo ngakuu!

4. Ketika belajar dengan guru yang asik, gak jarang kamu malah mancing beliau untuk cerita daripada ngajar.

Bercerita bersama via pexels

Metode mengajar tiap guru itu biasanya berbeda-beda, ada yang serius banget tapi santai, ada juga yang ngajar tapi ujung-ujungnya malah curhat ngaler-ngidul, Nah apalagi kalau gurunya cerita terus banyak guyonan beuh pasti murid-muridnya dibikin nyaman terus. Tau kan rasanya dibikin nyaman itu kayak gimana? Susah pindah ke lain hati. *Eh deng*. Dan akhirnya bukannya malah belajar malah keasyikan denger cerita dari guru.

5. Sebaik-baik kamu saat sekolah, kamu pasti pernah melakukan pelanggaran ini.

Kegiatan saat jam kosong Instagram @accounting_id

Pada saat jam pelajaran kosong biasanya ada yang hobinya tidur dikelas, main COC, denger musik, browsing, Instagraman, chatting sama gebetan,ngegosip,ngobrol saat sekretaris nulis di papan, ngebully temen sendiri. Sepertinya belum lengkap masa sekolah jika belum melakukan kesalahan tersebut.

6.Groufie sama temen sekelas, terus upload Instagram dengan hastag jam kosong guru lagi briefing.

Groufie everytime via pexels

Zaman sekarang selfie udah biasa termasuk yang jimblo eh jomblo maksudnya, Sobat bsco pasti lebih merasa eksis kalau bisa groufie sama temen sekelas lalu di upload deh ke instagram banyak teman yang bisa di tag jadi memungkinkan menambah followers.

7. Kelas mendadak jadi bioskop

Nah, biasanya sih kalau ada jam kosong pasti dijadikan alternatif buat nonton film. Entah itu film horror, komedi, action, ataupun drama korea. Kebayang kan serunya nonton film bareng temen sekelas bikin kamu nostalgia pengen mengulangnya.

8. Pura-pura ke kelas tetangga padahal ada modus tersembunyi

Jatuh cinta via pexels

Jatuh cinta kepada orang yang tidak bisa kamu miliki itu sakit ya mblo, Misalnya ya cuma sebatas friendzone gak lebih huftttt. Alasannya sih mau nanya kisi-kisi ulangan fisika tapi malah caper sama orang yang kamu suka.

9. Kumpulan Organisasi

Diskusi via pexels

Bagi sebagian orang yang dulunya aktif di organisasi, biasanya sih kumpulan organisasi sepulang sekolah itu hal yang paling dirindukan lho, entah itu bahasjadwal kegiatan, event sekolah, pertanggung jawaban divisi, ataupun kegiatan rutin tiap bulan.

Nah, itu dia hal-hal yang paling dirindukan semasa sekolah. Tidak bisa terulang kembali namun kita masih bisa mengingat kenangan itu, memang benar masa putih abu-abu adalah masa yang paling indah.

Editor: Kuntum Mutia Umami

Facebook Comments

About Izmi Hainun nisa

Penikmat hujan

Check Also

Kita Rawat Gedung Olahraga GGM Majalengka, Yuk!

besoksenin.co – Gedung Olahraga (GOR) GGM belum selesai diperbaiki, namun foto lapangan yang sedang digarap …

52 comments

  1. I cannot thank you enough for the post.Thanks Again. Awesome.

  2. Thanks for the post.Much thanks again. Much obliged.

  3. OPQXwV Really informative article.Much thanks again. Really Cool.

  4. Very neat blog.Much thanks again. Much obliged.

  5. Looking forward to reading more. Great article post.Really thank you! Fantastic.

  6. Awesome blog.Thanks Again. Really Cool.

  7. wow, awesome blog post.Really looking forward to read more. Awesome.

  8. I cannot thank you enough for the post.Much thanks again. Great.

  9. I think this is a real great blog.Thanks Again. Awesome.

  10. Thank you for another excellent post. The place else could anyone get that type of info in such an ideal method of writing? I have a presentation subsequent week, and I am at the search for such info.

  11. “I do consider all of the ideas you’ve offered for your post. They’re really convincing and will definitely work. Nonetheless, the posts are very short for newbies. May just you please prolong them a little from subsequent time? Thank you for the post.”

  12. I simply could not depart your website before suggesting that I really enjoyed the usual information a person supply to your visitors? Is going to be again regularly in order to check up on new posts.

  13. Im obliged for the post.Thanks Again. Awesome.

  14. You are my inspiration, I own few blogs and rarely run out from brand . аАа’аАТ‚аЂТ˜Tis the most tender part of love, each other to forgive. by John Sheffield.

  15. “I really appreciate this post. I have been looking everywhere for this! Thank goodness I found it on Bing. You have made my day! Thank you again!”

  16. Thanks again for the blog.Really thank you! Want more.

  17. This unique blog is really cool additionally factual. I have picked up a lot of interesting tips out of this amazing blog. I ad love to visit it over and over again. Cheers!

  18. What as up, just wanted to say, I liked this article. It was helpful. Keep on posting!|

  19. Normally I do not learn article on blogs, however I would like to say that this write-up very compelled me to try and do so! Your writing taste has been amazed me. Thank you, quite great article.

  20. the comments come across as if they are left by brain

  21. It as really a great and useful piece of information. I am glad that you shared this helpful info with us. Please keep us informed like this. Thank you for sharing.

  22. Thanks for the meal!! But yeah, thanks for spending

  23. they will get advantage from it I am sure.

  24. this article, while I am also zealous of getting knowledge.

  25. This is very interesting, You are a very skilled blogger. I have joined your rss feed and look forward to seeking more of your great post. Also, I ave shared your web site in my social networks!

  26. You made some clear points there. I did a search on the topic and found most people will approve with your site.

  27. vancouver seo consultant

    It as wonderful that you are getting ideas from this paragraph as well as from our argument made at this place.

  28. seo specialist vancouver

    Very nice info and straight to the point. I am not sure if this is truly the best place to ask but do you folks have any ideea where to hire some professional writers? Thanks

  29. vancouver seo companies

    Major thankies for the article.Really looking forward to read more.

  30. Say, you got a nice blog.Really thank you! Fantastic.

  31. vancouver seo companies

    Wow, this article is good, my sister is analyzing such things,

  32. vancouver seo consultant

    I really liked your post.Much thanks again. Much obliged.

  33. seo vancouver

    Say, you got a nice article post.Thanks Again. Really Cool.

  34. you ave gotten an amazing blog right here! would you like to make some invite posts on my weblog?

  35. dispensary web design

    Respect to author , some great selective information.

  36. seo vancouver company

    News info I was reading the news and I saw this really cool info

  37. richmond bc seo

    We all speak just a little about what you should talk about when is shows correspondence to because Perhaps this has much more than one meaning.

  38. seo consultant west vancouver

    Very neat article post.Really looking forward to read more.

  39. burnaby search engine optimization

    You can not imagine simply how much time I had spent for this information!

  40. cro experts vancouver

    Thanks-a-mundo for the blog article.Thanks Again. Much obliged.

  41. Thanks for the meal!! But yeah, thanks for spending

  42. search engine optimization business vancouver

    You are my inspiration , I have few blogs and often run out from to brand.

  43. sex toy store near me

    wow, awesome article.Thanks Again. Great.

  44. seo vancouver

    This is very interesting, You are a very skilled blogger. I ave joined your rss feed and look forward to seeking more of your great post. Also, I ave shared your site in my social networks!

  45. seo vancouver

    Some truly interesting details you have written.Aided me a lot, just what I was looking for .

  46. seo vancouver

    Wow! This is a great post and this is so true

  47. seo vancouver

    Some truly select posts on this internet site , saved to my bookmarks.

  48. Very informative blog article.Thanks Again. Will read on…

  49. seo vancouver

    You can certainly see your enthusiasm within the paintings you write. The sector hopes for even more passionate writers like you who are not afraid to say how they believe. Always follow your heart.

  50. pay per click affiliate programs in nigeria

    very nice put up, i definitely love this website, keep on it

Tinggalkan Balasan