Home > berita > Kamu Pecinta Durian Wajib Baca. Inilah 8 Pertanyaan yang Sering Ditanyakan tentang Festival Durian di Sindangwangi, Majalengka

Kamu Pecinta Durian Wajib Baca. Inilah 8 Pertanyaan yang Sering Ditanyakan tentang Festival Durian di Sindangwangi, Majalengka

besoksenin.co – Kabar Festival Duren Sindangwangi 2017 yang dilaksanakan tanggal 9-10 Desember 2017, layaknya durian; semerbak baunya ke mana-mana. Karenanya, banyak sekali pertanyaan-pertanyaan namun yang relatif sama.

Kali ini, besoksenin.co berhasil mendapatkan konfirmasi dari pihak panitia langsung tentang pelaksanaan Festival Duren Sindangwangi 2017.

Yuk, kita ke pelaminan siapin cemilannya!

Enaknya durian sinapeul asli Majalengka ini via @alhilmiwisesa

1. Tiketnya beli di mana? On the spot atau disediakan? Terbatas gak tiketnya? Pokoknya seputar divisi pertiketan

Jadi, tiket itu harganya Rp 50rb. Didapetin dengan cara kita datang ke lokasi langsung. Kalau kata kids zaman ketumbar, dateng langsung ke TKP alias on the spot. Di sana, kita dapat deh tiket masuk Festival Duren Sindangwangi 2017. Nah, tiket ini udah termasuk makan durennya.

2. Kalau anak usia 6 tahun, kehitung bayar tiket atau nggak?

Waktu ditanya ke pihak panitia, mereka menjawab ‘ragu’. Tapi, Kami menyimpulkan begini.

Usia 6 tahun -biasanya- kalau di festival-festival kadang ada yang diizinkan masuk ada juga yang tidak. Namun, karena usia bukan menjadi hal yang mendasar di festival duren ini, jadi, datang saja dan coba sedikit kasih senyuman ke yang jaga tiket. Semoga berhasil!

3. Harga tiket Rp 50rb itu untuk satu orang atau sekeluarga?

Kalau dipikir-pikir, harga durian satunya saja sudah Rp 50rb. Kalau Rp 50rb untuk sekeluarga, bisa rugi bandar, darl. Jadi, yak! Rp 50rb itu diperuntukkan untuk seorang.

Baca juga: Durian Sinapeul, Durian Asli Majalengka yang Hanya Ada di Kecamatan Sindangwangi

4. Kalau di Festival Duren Sindangwangi 2017, duriannya bisa dibawa pulang atau tak?

Bisa! Soalnya di sana, pihak panitia menyediakan satu stand khusus untuk durian yang ingin dibungkus pulang.

5. Syarat dan ketentuan makan duriannya bagaimana? Apakah makan sepuasnya? Sampai pusing? Kalau iya, nanti mau pasang tenda di sana biar gak pulang dan menikmati durian sampai tanggal 10 Desember? Gimana?

Nah, kalau syarat dan ketentuan mengikuti festival durian, setelah dikonfirmasi, mereka menjawab begini, “Tinggal datang dan kita bertemu dan tersenyum manis”. Duh, kayak menunggu jawaban dari kekasih. Sungguh sangat membuat kita semakin penasaran.

Tinggal datang dan kita bertemu dan tersenyum manis

6. Lokasinya di mana, sih? Kalau dari rumah kabogoh Bunderan Munjul, ke arah mana, ya?

Jadi, untuk mencapai lokasi, kamu cukup ketik di google maps dengan kata kunci ‘pasar ikan lengkong’ niscaya kamu akan ditujukan ke jalan yang benar. Kalaupun nyasar, kamu tinggal bertanya ke warga sekitar, lokasi Festival Duren Sindangwangi 2017. Soalnya, gak jauh dari sana. Yang pasti, festival ini bukan diselenggarakan di kota lain, yak. Cuman di Majalengka tercinta.

Baca juga: Pergi ke 10 Destinasi Wisata di Sindangwangi Ini, Bisa Bikin Kepalamu Jernih Lagi

7. Kami kan dari luar kota. Pengen dateng ke lokasi. Masa cuman sehari dan pulang lagi. Lelah dong. Disediain penginapan, gak?

Yap! Panitia menyediakan penginapan. Post di bawah ini, kayaknya cukup untuk menjawab pertanyaanmu.

8. “Yang di Majalengka, katanya hoax?” “Katanya tanggal 31 November? Padahal November sampai tanggal 30. He” dan pertanyaan lain seputar hoax

Festival Duren Sindangwangi 2017, dilaksanakan di Pasar Ikan Lengkong, Sindangwangi, Majalengka tanggal 9-10 Desember 2017. Tentang kegiatan ini, besoksenin.co sudah mendapat klarifikasi dari pihak kecamatan Sindangwangi dan pihak panitia, bahwa kabar ini benar.

9. Pertanyaan bonus: Kalau ke Festival Duren Sindangwangi sendirian, kira-kira ada yang mau nemenin, gak, ya?

Yuk sama aku. Kali aja memang kita berjodoh di sini.

Durian sinapeul merupakan durian asli Majalengka yang akan menjadi primadona pada Festival Duren Sindangwangi 2017. Festival ini sangat strategis. Selain karena lagi panen durian, juga karena lokasinya yang dekat dengan Cirebon dan Kuningan. Namun, banyak juga, lho, yang bertanya pada Kami dari luar kota.

Semoga festival ini sukses dan bertambah kebanggan kita pada Majalengka.

Narasumber: Pak Ginggi

Facebook Comments

About Fakhrul Azharie

ke sana ke mari membasmi kejahatan

Check Also

“Hidup Lagi”, 77 Penerbangan Terbang di Kertajati

besoksenin.co – Pemindahan beberapa rute penerbangan dari Bandara Hussein Sastranegara ke Bandara Kertajati membuat bandara …

72 comments

  1. mohon untuk panitia dan siapapun yang ingin mengadakan acara sejenis. lebih cerdas dalam membuat pamflet atau pengumuman atau sejenisnya mencantumkan “SYARAT DAN KETENTUAN BERLAKU” atau boleh lebih jelas “MAKAN SEPUASNYA DALAM WAKTU 10MENIT” dan juga “STOK DURIAN TERBATAS” karena tadi tgl 9 desember 2017 banyak pengunjung yang mengembalikan tiket karena stok durian habis. banyak pengunjung yang kecewa. jadi untuk panitia mohon diperhatikan. bermaksud ingin ajang promosi malah jadi tercoreng. ini juga jadi pembohongan pulik. terimakasih

  2. Very informative article post. Want more.

  3. A big thank you for your blog post.Really thank you!

  4. EKtdoA My brother suggested I might like this web site. He was totally right. This post actually made my day. You can not imagine just how much time I had spent for this info! Thanks!

  5. A round of applause for your post.Thanks Again. Fantastic.

  6. Thanks-a-mundo for the article post.Thanks Again. Awesome.

  7. I appreciate you sharing this post.Thanks Again. Great.

  8. I think this is a real great article.Thanks Again.

  9. Really enjoyed this article.Thanks Again. Really Great.

  10. Appreciate you sharing, great article.Much thanks again. Much obliged.

  11. There as certainly a lot to learn about this subject. I really like all the points you have made.

  12. “Besides, the atmosphere is quite entertaining and happening which ensures that you simply enjoy while dining.”

  13. It as not that I want to duplicate your internet site, but I really like the design. Could you tell me which style are you using? Or was it tailor made?

  14. Really informative post.Really looking forward to read more. Want more.

  15. Thank you ever so for you article post. Awesome.

  16. This is one awesome post.Really looking forward to read more. Much obliged.

  17. Thanks-a-mundo for the blog.Thanks Again. Fantastic.

  18. Really appreciate you sharing this article.Really looking forward to read more. Much obliged.

  19. “Major thanks for the blog.Much thanks again. Really Cool.”

  20. A round of applause for your blog article.Really looking forward to read more.

  21. Very interesting details you have noted , thanks for posting.

  22. Thank you for your blog post.Really looking forward to read more. Much obliged.

  23. Thank you for your article post.Really looking forward to read more. Keep writing.

  24. Thanks for some other great article. Where else may anyone get that type of information in such a perfect method of writing? I have a presentation next week, and I am on the look for such information.

  25. This is my first time pay a visit at here and i am genuinely pleassant to read everthing at single place.

  26. Appreciate you sharing, great blog article.Really thank you! Want more.

  27. of the math that people should bear in mind, I want to add couple of other qualitative pieces

  28. “I have recently started a site, the information you offer on this web site has helped me tremendously. Thank you for all of your time & work. Character is much easier kept than recovered. by Thomas Paine.”

  29. Say, you got a nice article post.Thanks Again. Much obliged.

  30. My spouse and I stumbled over here from a different web address and thought I might check things out. I like what I see so now i am following you. Look forward to checking out your web page yet again.

  31. This blog is no doubt interesting and besides informative. I have chosen many helpful advices out of this blog. I ad love to go back every once in a while. Cheers!

  32. Thanks so much for the blog post.Thanks Again. Much obliged.

  33. magnificent submit, very informative. I wonder why the opposite experts of this sector do not realize this. You should continue your writing. I am confident, you ave a great readers a base already!

  34. I will not speak about your competence, the post simply disgusting

  35. my authorization. Do you know any solutions to help prevent content from being stolen?

  36. This is a very good tip especially to those new to the blogosphere. Short but very accurate info Appreciate your sharing this one. A must read post!

  37. seo marketing vancouver

    You need a good camera to protect all your money!

  38. seo marketing vancouver

    the idea beach towel should be colored white because it reflects heat away-

  39. seo vancouver bc

    This particular blog is really entertaining and also amusing. I have chosen many interesting stuff out of it. I ad love to visit it every once in a while. Cheers!

  40. This is one awesome article. Will read on…

  41. seo marketing vancouver

    Its hard to find good help I am regularly proclaiming that its difficult to get good help, but here is

  42. seo marketing vancouver

    I truly appreciate this blog post. Want more.

  43. vancouver seo services

    Wow! This could be one particular of the most beneficial blogs We ave ever arrive across on this subject. Basically Magnificent. I am also an expert in this topic so I can understand your hard work.

  44. I truly appreciate this article post.Really looking forward to read more. Keep writing.

  45. seo vancouver bc

    You have brought up a very great details , appreciate it for the post.

  46. seo in vancouver

    Somebody necessarily lend a hand to make critically posts I would state.

  47. seo specialist vancouver

    Regards for helping out, fantastic information. The laws of probability, so true in general, so fallacious in particular. by Edward Gibbon.

  48. social media management vancouver

    My brother recommended I might like this web site. He was entirely right. This post truly made my day. You can not imagine simply how much time I had spent for this information! Thanks!

  49. aso experts vancouver

    It’а†s really a nice and helpful piece of information. I am satisfied that you shared this helpful information with us. Please stay us informed like this. Thanks for sharing.

  50. cracked screen repair vancouver

    I was recommended this website by my cousin. I am not sure whether this post is written by him as no one else know such detailed about my trouble. You are wonderful! Thanks!

  51. Muchos Gracias for your blog article.Much thanks again. Keep writing.

  52. vancouver local seo

    You have made some decent points there. I checked on the web to learn more about the issue and found most people will go along with your views on this web site.

  53. aso review vancouver

    This web site is known as a stroll-through for all of the info you wanted about this and didn?t know who to ask. Glimpse right here, and also you?ll definitely uncover it.

  54. Enjoyed every bit of your blog post.Really thank you! Awesome.

  55. affordable seo service

    whoah this blog is great i love reading your articles. Keep up the great work! You know, a lot of people are searching around for this info, you can help them greatly.

  56. affordable seo services

    wow, awesome blog post.Much thanks again. Want more.

  57. "template by: emillie premium directory" "submit article"

    I value the article post.Really looking forward to read more. Want more.

  58. cro vancouver

    Thanks for the help in this question, I too consider, that the easier, the better

  59. baby boy blazer

    Lately, I did not give a great deal of consideration to leaving comments on blog web page posts and have positioned remarks even considerably much less.

  60. que es software

    Really enjoyed this blog article.Really thank you! Want more.

  61. seo vancouver

    This very blog is without a doubt entertaining as well as amusing. I have found a lot of handy stuff out of this blog. I ad love to go back over and over again. Cheers!

  62. seo vancouver

    My brother recommended I might like this blog. He was totally right. This post actually made my day. You cann at imagine just how much time I had spent for this information! Thanks!

  63. seo vancouver

    Wonderful article! This is the kind of information that should be shared around the web. Shame on Google for now not positioning this post higher! Come on over and seek advice from my site. Thanks =)

  64. seo vancouver

    ItaаАа’б‚Т€ТšаЂаŒаАа’б‚Т€ТžаБТžs tremendous weblog, I desire to be like you

  65. seo vancouver

    Thanks again for the blog post.Really thank you! Awesome.

  66. A round of applause for your blog.Much thanks again. Fantastic.

  67. seo vancouver

    I was recommended this web site by my cousin. I am not sure whether this post is written by him as nobody else know such detailed about my difficulty. You are wonderful! Thanks!

  68. Frederique Constant Classics Mother of Pearl Dial

    Really informative article.Thanks Again. Keep writing.

  69. Read this Article Good info and right to the point. I am not sure if this is really the best place to ask but do you people have any thoughts on where to employ some professional writers? Thank you 🙂

Tinggalkan Balasan